Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Thursday, May 27, 2010

100.....sbb mencintai dirimu......




  1. You’re my SWEETEST drug!
  2. I don’t need to pretend to be HAPPY, it just happens~
  3. I fall deeply into your SMILE
  4. Just like a child, I need you as my PILLOW
  5. When I walk out, you GRAB me back
  6. Tears may drop, but you’re there to WIPE it away
  7. In you, I found the other part of ME
  8. You’re my constant DIMPLE every time I smile
  9. Each time I think of you, BUTTERFLIES tangle in my stomach
  10. You stay on the phone for HOURS even though there's nothing much to say
  11. When I talk, you actually LISTEN
  12. When you smile each time you see my face, you make me feel BEAUTIFUL
  13. You make me giggle with GIDDINESS each time you dance Para-Para Sakura
  14. Sometimes, both of we are stubborn but you give in FIRST
  15. You used ‘WE’ instead of ‘ME’ =)
  16. In miserable, I still have YOU
  17. You TOLERATE each of my childish acts
  18. You have the KEY to my heart
  19. Regardless all the girls in your life, I’m your GIRL
  20. When I’m jealous, you keep TEASING me with sayang
  21. Bubbly song keeps remind YOU of me and so do ME
  22. When you say bye but STILL hang on the phone
  23. You cycle at three in the morning to 7E for top-up  just to CALL me
  24. I can be MYSELF just the way I am
  25. You MIMIC me when I wipe my nose
  26. Always, you make me smile when I’m in WORST
  27. Because you said you LOVE me too
  28. Your fingers are FREE to make me smile
  29. When your eyes shining brightly even I said you’re ITCHY!
  30. Without you, I am INCONSOLABLE
  31. You COMPLETE my life
  32. When you say THANKS for making you laugh
  33. When ‘I Love You, Tembam’ SLIP out from your mouth
  34. To SOOTHE me up, suddenly you make poems
  35. I’m boring, but you’re still in LOVE with me
  36. You’re my DOCTOR when I’m sick
  37. My heart melt, when you told me you want to be my HUBBY
  38. You touched my heart with your kilang tebu MOUTH
  39. You think I’m CUTE and expressed it out


  1. It feels like NOBODY ever knew me before you knew me
  2. Even when you say stop surf the net, you CARE
  3. Even tough we may be MILES apart, I still feel you’re here by myside
  4. Being a chubby PANDA makes no different to you
  5. Seeing you never make me BORED
  6. When you SULK, I still think you’re cute
  7. Because you’re really my MIRROR
  8. When you pretend to be INNOCENT
  9. When you said you AFRAID I’m getting hurt
  10. I’m ADDICTED towards you!
  11. You asked for a HUG even just for a moment and even just trough ym
  12. You HOLD me up when everything seems falling down
  13. When you said you’re at a worse state, somehow, I still feel you’re at your BEST
  14. For the first time in my life, YOU ask me to grab you =)
  15. You invisible but somehow I know you’re still THERE
  16. We fight-off but then you pretend like NOTHING happen
  17. I like you because WHO you are
  18. Always make me NUTS but still manage to WIN my heart
  19. I love the way you smile whenever you SEE me
  20. Because I’m deeply, madly in LOVE with you
  21. I fall in LOVE thousands times whenever you smile like that =)
  22. I’m stingy but you’re still HERE with me
  23. You care for me like NO others ever did
  24. When you GRAB me back after I wanted to back-off, I never erase the sms
  25. You draw picture state ‘DEAR,I LOVE YOU!’
  26. You look SWEET in your black baju melayu while washing dishes
  27. You’re Cute, Sweet and Small..Like A Little TIKUS..Hehe 
  28. You replaced ‘ABANG’ with ‘Arang’ so that I won’t mad
  29. I NEED you in rain and rainbows
  30.  When you accused me for swearing that we become ‘ONE’
  31. Knowing that you will never GIVE up for me
  32. Everytime you look at me, you TAKE my breath away
  33. I love the way you make me LAUGH
  34. When we sat and eat together over WEBBY and it feels real
  35. When you SAID you’re ready to take me to Japan and cook for me~
  36. When I’m alone, thinking of you and your CHILDISH acts make me smile
  37. I love the way you LAUGH and smile back at me
  38. You would do anything just to make me HAPPY
  39. Your WORDS light up my day with so much joys
  40. Whenever I SULK, you’re going to be there instantly to treat me back
  41. It feels like you’re the ONE for me even in uncertainties
  42. You’re my LUCKY charm and I feel lucky to have you
  43. Without knowing how, WHEN or from where it comes form, I started loving you
  44. You’re my SUNSHINE that glows fully with love!
  45. Because we are MEANT to be together
  46. My HEART keeps telling me so!
  47. My HEART belongs to you till you return it back to me =)
  48. You are on my heart just like a TATOO
  49. When you act like we are real, STROKE my head and say ‘sakit agi perut’?
  50. You want to KISS and HUG me
  51. You’re the CURE against my fear and my pain
  52. For each time you say you LOVE me, I love you more
  53. I’m thinking of you EACH night before I go to bed
  54. Stupid! Do I have to give REASONS?
  55. Look at you, extremely excited over my DRUGS! Hehe*Giggles*
  56. For a few moments in my LIFE you've made me feel as if I truly meant something to  someone
  57. Once upon a time, I fell for you, I don’t know WHEN but I still love you
  58. I’m JEALOUS with you, always =P
  59. When you HURT, I feel it too .
  60.   I feel SAFE and sound with you 
  61.  I want to SPEND my whole life with you!!

Sunday, May 23, 2010

Sekiranya jadi milikku.....SHAHIR.....


Tak perlu ucapkan sepatah kata
Kerna lantang terbaca dari muka
Kau dan daku sudah tiada
Keserasian di jiwa
Mungkin magisnya sudah hilang

Tak perlulah kita mencuba lagi
Betulkan kesilapan perhubungan ini
Bila setiap perbincangan
Menjadi perbalahan
Manakah agaknya cinta pasti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Usah titis air mata kau tangiskan
Ku dah cukup menampung selautan
Begitu lama ku pendam
Tapi hanya berdiam
Kerna cuba menafi realiti

Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
Bunga yang layu pada musim luruh
Yang dulunya mekar di sinar suria
Bila sudah kering pasti akan gugur

Seperti cinta kita yang jelas ternyata
Semakin lama oh semakin rekah
Menimbulkan tanya apa mungkin kita
Temu kebahagiaan dalam perpisahan

Kebahagiaan.. dalam perpisahan..

 *****Bez kan...

Wednesday, May 12, 2010

Kayu Tiga??????


“SARAH, saya nampak suami awak dengan perempuan lain di sebuah hotel, bukan main mesra, awak tak tahu apa-apa ke mengenai perhubungan mereka?” tanya Lina ketika berjumpa sahabatnya di pejabat.

“Aku tak tahu apa-apa. Setakat ini kelakuan suami aku biasa saja, mungkin aku tak perasan,” kata Sarah.

Suami yang melakukan perbuatan curang di belakang isteri memang bijak memainkan peranan. Dalam erti kata lain mereka dapat melakonkan watak yang mantap bagi mengaburi perkara itu daripada si isteri.

Justeru, sebagai isteri, anda harus bijak menghidu sebarang perubahan atau kelakuan suami bagi mengelak mereka ditipu si suami yang melakukan perbuatan curang itu.

Berikut ada beberapa panduan yang boleh digunakan isteri untuk mengkaji perangai suami yang mungkin melakukan perbuatan curang walaupun di rumah mereka berlakon sebagai lelaki yang baik:

Suami tiba-tiba menjadi sibuk.

Sebelum ini suami tidak pernah sesibuk itu tetapi sejak akhir-akhir ini ada saja alasan diberikan suami seperti terpaksa bertugas di luar.

Malah, ada ketikanya alasan suami itu tidak boleh diterima. Tetapi apabila isteri cuba mendapatkan penjelasan, suami buat tidak peduli dan tidak sanggup bertentang mata dengan isteri. Dalam keadaan tertentu, suami hanya menyatakan dia sibuk menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) tanpa mahu bertemu dengan anda.

Suami tiba-tiba menjadi panas baran.

Menjadi lumrah kepada isteri bertanya sesuatu yang mungkin mencurigakan apabila melihat perubahan sikap suami. Tetapi, pertanyaan itu dibalas dengan jawapan yang kasar.

Malah, isteri dimarahi dengan menjadikan alasan sikap isteri membebel memeningkannya padahal sebelum ini suami tidak bersikap demikian.

Suami cuba pertahankan diri.

Tidak ada suami yang mahu mengaku dia berlaku curang terhadap anda. Apabila isteri cuba mendapatkan penjelasan, suami kerap kali mempertahankan diri, seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Bahkan suami cuba menyalahkan isteri atau orang lain yang dituduh cuba memfitnah bagi memecah-belahkan rumah tangga mereka.

Suami terlalu berahsia.

Biasanya apabila telefon bimbit berbunyi, suami akan menjawab dengan kadar segera walaupun di hadapan isteri.

Tetapi, tiba-tiba suami tidak berbuat demikian sebaliknya apabila telefon bimbit berbunyi, suami akan menjawab di tempat yang jauh. Percakapan suami seolah-olah membisik agar tidak didengari isteri.

Apabila ditanya siapa yang menelefon, suami sekadar menjawab kawan lelaki.

Suami tampil dengan gaya baru.

Suami yang anda kenali seorang yang ringkas, tiba-tiba bertukar wajah kepada penampilan berbeza. Pakaian, rambut, kasut dan minyak wangi daripada jenama mahal.

Apabila melihat situasi ini, anda harus berwaspada kerana besar kemungkinan suami anda bercinta dengan wanita lain.

Suami tiba-tiba menjadi intim dan mesra.

Apabila kemesraan suami agak keterlaluan berbanding kebiasaan, anda harus berhati-hati kerana suami mungkin memasang perangkap. Biasanya, dalam situasi ini, suami akan memberikan apa saja yang isteri inginkan malah dia (suami) akan lebih banyak memuji anda dengan kata-kata romantis. Dan, ia nyata berkesan bagi mengaburi isteri.

Suami kerap makan luar.

Apabila diajak makan, suami akan memberi alasan sudah makan bersama rakannya. Jika sekali-sekala mungkin tidak apa tetapi jika kerap alasan yang sama diberikan, anda perlu menyelidik, mungkin ada udang di sebalik batu.

Suami sering menerima SMS daripada wanita.

Ada ketikanya, isteri perlu membuka telefon bimbit suami. Jika terlalu banyak SMS diterima apatah lagi daripada wanita malah dengan kata-kata menggoda, anda perlu bertindak sama ada menghubungi nombor itu untuk mendapatkan kepastian.

Suami selalu kerja luar.

Kadangkala mungkin pelik kerana suami selalu memberi alasan terpaksa bertugas di luar daerah atau luar negara. Jika sekali-sekala mungkin tidak mengapa tetapi apabila setiap bulan alasan itu diberikan, ia patut menjadi keresahan anda.
Suami minat memancing.

Suami yang anda kenali tidak minat memancing tiba-tiba membeli peralatan memancing atau joran. Tentu pelik kerana setiap malam minggu, dia memberitahu anda, dia pergi memancing bersama kawan.

Sebaiknya jika perkara ini berlaku, anda perlu menyiasat kerana banyak kes, suami bukan memancing ikan tetapi memancing wanita lain.

Apapun, lelaki memang bijak berlakon kerana ada banyak kes, suami tidak menunjukkan sebarang perubahan malah anda tidak mengesyaki apa-apa tetapi akhirnya diberitahu atau anda mendapat tahu suami berkahwin lain.

Justeru, sebagai isteri, anda perlu berwaspada tetapi bukan mengongkong suami. Perkara yang paling baik ialah memberi layanan yang baik kepada suami seperti yang anda lakukan apabila bercinta dulu.

Jika ini mampu anda lakukan, insya-Allah suami tidak akan curang atau bermain kayu tiga di belakang anda kerana di rumah, suami sudah menerima layan kelas A.

Nih adalah sebagai panduan saja....

Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu..


Nuffnang Ads

Orang kata aku lahir dari perut mak….
(bukan orang kata…memang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku….mak
Bila lapar, yang suapkan aku….mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku….mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….mak
Bila bangun tidur, aku cari….mak
Bila nangis, orang pertama yang datang….mak
Bila nak bermanja, aku dekati….mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak
Bila nakal, yang memarahi aku….mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak
Bila takut, yang tenangkan aku….mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak
Aku selalu teringatkan….mak
Bila sedih, aku mesti telefon….mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu….mak

Bila bengang, aku suka luah pada….mak
Bila takut, aku selalu panggil….”mmaaakkkk!”
Bila sakit, orang paling risau adalah….mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga….mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak
Bila ada masalah, yang paling risau….mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni….mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak
Kalau balik ke kampung,
Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak
Yang selalu berleter kat aku….mak
Yang selalu puji aku….mak
Yang selalu nasihat aku….mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak
Aku ada pasangan hidup sendiri….
Bila seronok, aku cari….pasanganku
Bila sedih, aku cari….mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada….mak
Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat….mak
Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….mak
Bila sambut valentine….aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu….aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu….aku ingat pasanganku
Selalu….mak ingat kat aku
Bila-bila….aku akan telefon pasanganku
Entah bila….aku nak telefon mak
Selalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila….aku nak belikan hadiah untuk mak
Renungkan:
“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak… Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.
Berderai air mata jika kita mendengarnya…..
Tapi kalau mak sudah tiada…..
MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…..
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya….
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA
Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, “Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya.

Friday, May 7, 2010

DAPAT "JUBAH".......


Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers