Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Sunday, October 30, 2011

Undangan Perkahwinan 25.11.11


pejam celik dah xlama kan...kalau ikutkan banyak lagi yang tak disiapkan...tp tak pe la..buat sekadar yang berkemampuan asalkan semuanya selamat dan berjalan dengan lancar...


kembali kepada topik asal saya :





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Dengan penuh rasa hormat, ikhlas dan rendah diri, 
saya & pasangan (Nur Ayunni Bt Mat Rudin & Mohd Fauzi Bin Mohd Noor) 
ingin menjemput semua yang mengenali kami untuk hadir ke majlis perkahwinan kami berdua seperti berikut:



Tarikh   : 25 November 2011
Hari      : Jumaat
Alamat  : K-4,Jalan kristal,23200 Bukit Besi,Dungun,Terengganu




kepada blogger diminta sms/inbox alamat yer untuk penghantaran kad jemputan.
Terima kasih bagi yang memberikan kerjasama, jemput hadir yer semua. 


Doakan kami berdua bahagia & berkekalan hingga akhir hayat dan sentiasa dimurahkan rezeki..amin :)















“ Dari setinggi dan seluas kasih sayangMu, Kau limpahkan rahmat jua keampunanMu kepada pengantin mohd fauzi dan nur ayunni. Berkatilah majlis yang diadakan dengan keberkatan dari permulaan hingga pengakhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu, kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaanMu. Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia dan kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah. Dengan taufik dan hidayahMu beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia 
lebih-lebih lagi di akhirat "
- Amin Ya Rabbal ‘Alamin


Saturday, October 22, 2011

Akad Nikah


"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."Bunyi mcm sng? Nah ni makna sbnrnya.."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


"Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.."- Ustaz Zamri


jumpa blogger dari k.trg..nasuha suhada..cantik nama mcm tue la cantik empunye diri...

nota kaki :"kesetiaan perempuan diuji apabila si lelaki tidak mempunyai apa-apa pun dan kesetiaan lelaki pula diuji tatkala dirinya mempunyai segala-galanya."





Tuesday, October 11, 2011

Sempat ke Tak nie??




Lagi 1 bulan 1 minggu 5 hari lagi ke hari itu..Tak ingat pun. Tengok ticker je.haha
Checklist untuk 1 bulan ni untuk mengingatkan diri yang hari makin cepat berlalu...duit pun makin lama makin nipis nie..aduhai...banyaknye pakai duit..xpe la kate org : "sekali seumur hidup"


Sekarang asyik fikir nak enjoy je. Malas rasanya nak prepare wedding..

checklist balik!


1. Tarikh :
Nikah : 25 November 2011 (pagi)

Resepsi : 25 November 2011 (lepas jumaat)
Bertandang: 2 December 2011 ( x confirm lagi )

2. Theme & concept:
Nikah :  Pink + White Done
Resepsi : Dark Purple + Soft Pink + Grey Done
Bertandang : To be confirmed

3. Legal documents:
Kursus kahwin: Done
Hiv Test: Done
Borang Kebenaran Nikah:  Done

4. Venue
Nikah : Masjid Bukit Besi
Resepsi : Rumah -Bukit besi
Bertandang: Rumah :Kerteh

5. Catering/Canopy
Nikah :  (mom’s task) Pending -warna pink xde
Resepsi : mom uruskan
Bertandang: Pending

6. Pelamin
Nikah : pelamin-Done (pakej)
-Decoration: Flower paper (To be confirmed)
-Design: Done
-Bantal nikah: Pending
Resepsi : Already paid deposit RM500. Balance-Pending
-Dais & Decoration: Pending
-Design: To be confirmed
Bertandang: Pending

7. Photographer
Nikah : Done (Miezan) -Already paid deposit RM900. Balance-Pending
Resepsi : Done 
Bertandang: Pending
Choices of pose: Pending


8. Makeup
Nikah: Done
Resepsi: Done
Bertandang: Done

9. Doorgift
Nikah: Done
-isi dalam: Done
Resepsi:  Done
-VIP doorgift:Done 
-Guest doorgift: Pending.
Bertandang:Pending

10. Hantaran
Bilangan dulang: 9 berbalas  (done)
Hiasan my mom 

11. Invitation Card
Vip 300pcs -Pending (balace RM 250)
500pcs - Done
700pcs -Done

12. Cake
Nikah: Mak saudara uruskan
Resepsi : pending
Bertandang: Pending


13. Jurunikah/Pembaca doa
Nikah: Jurunikah-Done
Resepsi: Pembaca doa-Pending
Bertandang: Pending

14. Guest List
Nikah: 100 invitees. To be confirmed
Resepsi: 1200 invitees. To be confirmed

15. Dresses for family
Resepsi: His family & her family.
His family:Light purple - Done
My family: Red - Done
Bertandang: Pending

16. Bilik pengantin
Katil: Pending

17. Facial/Massage/Inai
Pending

18. Honeymoon
Pending


19. Pre/Post Wedding
Photographer: (Pre-zahiruddin) 
Theme: Done

(Post) Miezan
Theme: To be confirmed
Outfit: Pending
Location: To be confirmed
Date: To be confirmed


sabar-sabar..insyallah sempat...
Doakan semua berjalan lancar ye..:)




nota kaki :  Terima kasih en.Tunang sbb menjadi tunang yang baik,kawan yang baik,abang yang baik dan musuh yang sangat baaaaiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!




dan semoga menjadi suami yang baik yeee..:)



Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers