Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Thursday, June 3, 2010

Nk sGtttttt LelaKi Cam niE........


                                        ~~~~tunggu orang datang meminang~~~~



Tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas:


1.Si dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela dan bukan kerana terpaksa.
2.Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.
3.Si dia byk menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.
4.Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2. (maksud: mengambil berat stiap apa yg dilakukn oleh kekasihnya)
5.Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6.Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.
7.Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8.Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9.Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10.Si dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11.Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.
12.Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
13.Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
14.Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15.Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.
16.Si dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17.Si dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.
18.Si dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19.Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20.Apabila timbul org ketiga,si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21.Si dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22.Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.
23.Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi anda??)

11 comments:

  1. waaaahhhh..
    semua ciri2 lelaki idaman saye..
    kan best kalo semua ni ade pada si dia..kan? kan?
    hurmmm....
    tp apekan daya,tak jumpe2 sampai sekarang =(

    ReplyDelete
  2. ada u tp da byk pupus jenis mcm ni

    ReplyDelete
  3. yg ke 14 itu segalanya! :)
    tapi sebenarnya nak lelaki mcm ni cuma ada 1 dlm seribu. lelaki kebanyakkannya tak ada sifat mcmni kak. :)

    ReplyDelete
  4. Salam caiyang...

    Hi sweetie.....heeeee.....mama senyum jer baca entri nih. Sabar dan solat insyaallah akan ketemu jodoh yg seswai.

    ReplyDelete
  5. kak..xde cbox ke??hehe..amek award ny ek..http://storyofanyss.blogspot.com/2010/06/7th-award.html

    ReplyDelete
  6. ade lagi ke laki camtu skarang ea? :P

    ReplyDelete
  7. salam ziarah..me blogwalking..anyway, cantik shawl yg u pakai tu :)

    ReplyDelete
  8. hye ayuni..salam singgah too..hehehe..

    ReplyDelete
  9. bukan senang bagi seorang lelaki tok mengalirkan air mata semata-mata tok gurl =)

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers