Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Tuesday, December 20, 2011

KURSUS iNDUKSI 151/2011


Dikejutkan dengan email kene pergi induksi 05.12.2011..baru seminggu kawin dah kene tinggal En.Suami..
mula2 tue ingat nak tunda je...tapi bila difikirkan balik baik pergi dulu..senang cikit..tak payah fikir banyak2...

Kursus ni penting taw dan wajib bagi semua pegawai baru yang bekerja dalam Perkhidmatan Awam sebelum mereka disahkan dalam jawatan. 

Tujuan utama  Kursus ni diadakan untuk memastikan pegawai baru bekerja dapat memberikan perkhidmatan terbaik , cemerlang serta dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran dan budaya kerja.Ce wahhh...haha..

Pasal majlis  Sanbut Menantu sepatutnye tarikh sambut menantu diadakan pada 09.12.2011...kene tunda la sebab aku balik dari pusat latihan 15.12.11..walaupun dah ramai jemput terpaksa lah buat kad tunda tarikh 17.12.11...

dua minggu dekat perak..aduhai..bukan setakat bosan..rindu dekat rumah makin bertambah-tambah..
nasib baik la En Suami memahami....okey,panjang lebar duk menaip nie jom layan gambar-gambar sepanjang induksi..nanti entri lain aku post gambar sambut menantu ye...









Wednesday, November 30, 2011

Syukur Ya Allah!




Alhamdulillah Ya Allah....

salam semua...tarikh 25.11.11 selamat di ijabkabulkan dengan pasangan mohd fauzi bin mohd nor..
semuanya berjalan dengan lancar walaupun pihak lelaki dtg lewat ckit...kawan2 yang datang semua terima kasih ye...kalau ada yg terkurang mase majlis kami saya mohom maaf ye...biase la xsemua saya dapat layan dlm 1 masa..harap2 korang memahami..
mggu depan kursus induksi 2 minggu..kesian Encik suami tinggal sorang2..
nanti balik kursus kite pergi honeymoon ye..hikhik..




















nota kaki :walau sape pun awak,
saya harap dapat jadi yang terbaik buat awak.

Tuesday, November 8, 2011

Doa Nabi Yunus dalam perut ikan paus


Just want to share...i'm not pious, tapi benda yang baik, tak salah untuk dikongsi

Dulu masa aku kecik-kecik, ustazah kat sekolah aku selalu ajar doa nie
Katanya, kalau dalam kesusahan tak kira apa pun, bacalah doa ni.

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنّى‏ كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ

La ilaha illa anta.subhanaka inni kuntu minaz zolimin


Maksudnya:
"Tidak ada Tuhan sebenarnya disembah melainkan engkau,Ya Allah.Maha Suci Engkau,sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim"

Gambar hari raya haji bersama k.long..:)

Sunday, October 30, 2011

Undangan Perkahwinan 25.11.11


pejam celik dah xlama kan...kalau ikutkan banyak lagi yang tak disiapkan...tp tak pe la..buat sekadar yang berkemampuan asalkan semuanya selamat dan berjalan dengan lancar...


kembali kepada topik asal saya :





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Dengan penuh rasa hormat, ikhlas dan rendah diri, 
saya & pasangan (Nur Ayunni Bt Mat Rudin & Mohd Fauzi Bin Mohd Noor) 
ingin menjemput semua yang mengenali kami untuk hadir ke majlis perkahwinan kami berdua seperti berikut:



Tarikh   : 25 November 2011
Hari      : Jumaat
Alamat  : K-4,Jalan kristal,23200 Bukit Besi,Dungun,Terengganu




kepada blogger diminta sms/inbox alamat yer untuk penghantaran kad jemputan.
Terima kasih bagi yang memberikan kerjasama, jemput hadir yer semua. 


Doakan kami berdua bahagia & berkekalan hingga akhir hayat dan sentiasa dimurahkan rezeki..amin :)















“ Dari setinggi dan seluas kasih sayangMu, Kau limpahkan rahmat jua keampunanMu kepada pengantin mohd fauzi dan nur ayunni. Berkatilah majlis yang diadakan dengan keberkatan dari permulaan hingga pengakhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu, kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaanMu. Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia dan kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah. Dengan taufik dan hidayahMu beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia 
lebih-lebih lagi di akhirat "
- Amin Ya Rabbal ‘Alamin


Saturday, October 22, 2011

Akad Nikah


"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."Bunyi mcm sng? Nah ni makna sbnrnya.."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


"Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.."- Ustaz Zamri


jumpa blogger dari k.trg..nasuha suhada..cantik nama mcm tue la cantik empunye diri...

nota kaki :"kesetiaan perempuan diuji apabila si lelaki tidak mempunyai apa-apa pun dan kesetiaan lelaki pula diuji tatkala dirinya mempunyai segala-galanya."





Tuesday, October 11, 2011

Sempat ke Tak nie??




Lagi 1 bulan 1 minggu 5 hari lagi ke hari itu..Tak ingat pun. Tengok ticker je.haha
Checklist untuk 1 bulan ni untuk mengingatkan diri yang hari makin cepat berlalu...duit pun makin lama makin nipis nie..aduhai...banyaknye pakai duit..xpe la kate org : "sekali seumur hidup"


Sekarang asyik fikir nak enjoy je. Malas rasanya nak prepare wedding..

checklist balik!


1. Tarikh :
Nikah : 25 November 2011 (pagi)

Resepsi : 25 November 2011 (lepas jumaat)
Bertandang: 2 December 2011 ( x confirm lagi )

2. Theme & concept:
Nikah :  Pink + White Done
Resepsi : Dark Purple + Soft Pink + Grey Done
Bertandang : To be confirmed

3. Legal documents:
Kursus kahwin: Done
Hiv Test: Done
Borang Kebenaran Nikah:  Done

4. Venue
Nikah : Masjid Bukit Besi
Resepsi : Rumah -Bukit besi
Bertandang: Rumah :Kerteh

5. Catering/Canopy
Nikah :  (mom’s task) Pending -warna pink xde
Resepsi : mom uruskan
Bertandang: Pending

6. Pelamin
Nikah : pelamin-Done (pakej)
-Decoration: Flower paper (To be confirmed)
-Design: Done
-Bantal nikah: Pending
Resepsi : Already paid deposit RM500. Balance-Pending
-Dais & Decoration: Pending
-Design: To be confirmed
Bertandang: Pending

7. Photographer
Nikah : Done (Miezan) -Already paid deposit RM900. Balance-Pending
Resepsi : Done 
Bertandang: Pending
Choices of pose: Pending


8. Makeup
Nikah: Done
Resepsi: Done
Bertandang: Done

9. Doorgift
Nikah: Done
-isi dalam: Done
Resepsi:  Done
-VIP doorgift:Done 
-Guest doorgift: Pending.
Bertandang:Pending

10. Hantaran
Bilangan dulang: 9 berbalas  (done)
Hiasan my mom 

11. Invitation Card
Vip 300pcs -Pending (balace RM 250)
500pcs - Done
700pcs -Done

12. Cake
Nikah: Mak saudara uruskan
Resepsi : pending
Bertandang: Pending


13. Jurunikah/Pembaca doa
Nikah: Jurunikah-Done
Resepsi: Pembaca doa-Pending
Bertandang: Pending

14. Guest List
Nikah: 100 invitees. To be confirmed
Resepsi: 1200 invitees. To be confirmed

15. Dresses for family
Resepsi: His family & her family.
His family:Light purple - Done
My family: Red - Done
Bertandang: Pending

16. Bilik pengantin
Katil: Pending

17. Facial/Massage/Inai
Pending

18. Honeymoon
Pending


19. Pre/Post Wedding
Photographer: (Pre-zahiruddin) 
Theme: Done

(Post) Miezan
Theme: To be confirmed
Outfit: Pending
Location: To be confirmed
Date: To be confirmed


sabar-sabar..insyallah sempat...
Doakan semua berjalan lancar ye..:)




nota kaki :  Terima kasih en.Tunang sbb menjadi tunang yang baik,kawan yang baik,abang yang baik dan musuh yang sangat baaaaiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!




dan semoga menjadi suami yang baik yeee..:)



Wednesday, September 28, 2011

rumah sewamu oh rumahku jua..


Semua orang mengimpikan sebuah rumah sendiri termasuk diri aku ni.. bohong aku katakan kalau korang tak ingin memiliki rumah sendiri.. sampai bila nak menyewa?

Tapi kekadang keinginan untuk memiliki rumah sendiri bukan semudah membuka kulit kacang .. betul tak?
Sebelum nak membeli rumah banyak perkara yang perlu difikirkan termasuk wang pendahuluan, kemampuan membayar bayaran bulanan rumah tersebut, lokasi yang dipilih dan macam-macam lagi.

setelah perbincangan dengan En.Tunang..kami sepakat menyewa dulu rumah semntara kami dapat rumah sendiri lepas majlis kami nanti..

alhamdulillah...setelah puas aku cari dalam mudah,tanye kat kawan-kawan,akhirnye bos aku menawarkan rumahnya untuk disewa...harga berpatutan la nak dibandingkan dengan rumah-rumah yang lain...

nanti terpaksa la hidup berdikari..ye dak..terasa diri tiba2 tua je..umor baru je setahun jagung...nak masak pun xpndai nie..mcmne nie En.Tunang??snggup ke hidup bersame??..haha..

jamuan uitm..makan xigt dunia..haha


Tuesday, September 20, 2011

Saya sangat2 GARANG!!arghhhhhhhhhhhh!!!


sy tak garang cume sy cepat naik angin.melenting klu tak kene.saya kalau marah mmg tak pikir apa.tp sy cepat sejuk.saya pun cepat reda balik.sy mudah simpati.hati sy mudah tersentuh.walhal even org tu sy benci pon sy boleh maafkan dan berbaik semula. itu adalah saya.klu kamu tak suke atau tidak berkenan dgn saya.sy hanya bersama dgn org yg boleh terima semua kekurangan sy sptmana sy sentiasa keterbukaan utk menerima seadanya org sekeliling sy.

mood :: sekarang nie tengah sibuk mencari tema untuk majlis nanti....En.Tunang lak mcm biase la sangat2 bzi nga kerja dia..hari2 kerja...adoiiiiiiii....camne kawen nanti kene duk sorng2 ke???wahai En.Tunang...harap memahami ye...SAYA MEMERLUKAN PERHATIAN!!

mane ye nak cari pinggan cantik mcm nie...nak buat lapik hantaran...:(


nota kaki : kadang2 tertekan dengan org talam dua muka nie...asshhhhh...cepat2 la berubah ye...

Saturday, September 3, 2011

Raya 2011


layan je la gambar2..xde idea lgi nak taip.mood masih beraye!

ziarah kubur arwah tok ki..

with k.long n aleya

bersame adik bujng yang ke 2

adik bujang yang saiz XXL..haha

k.long yang gojes!

masih bujang trang tang tang!haha

anak2 dara ma yang comey2..

keluarga bahagia..ce wah!

umah nenek

bersame en.tunang yg garang macam singe!..:P
nota kaki : Hati kena ikhlas buat sesuatu baru orang akan hargai..ye dak?

Friday, August 26, 2011

Ucapan Raya


Selamat hari raya maaf zahir dan batin diucapkan kepada semua yg mengenali sy...semoga memaafkan sgale kslhan yg dilakukan...sesungguhnya manusia tidak terlepas dr mlakukan kslhan..yg baik itu dtg dr ALLAH S.W.T dan yg bruk itu dtg dr sy sendri...:)

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers