Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Saturday, September 25, 2010

Wang Hantaran Mahal Tapi Dara Xde????????




Perbualan berlaku pada sebelah malam di sebuah restoran melayu 
laila : weh! aku tanya ko nie jangan kata aku menggatal atau ape pon la.. open k..
majnun : nak open ape? hehe.. ok².. tanya la..
laila : kalau pompuan hilang dara, apa tanda² dia?
majnun : erk! tetiba jer ko nie? jap.. nak pikir.. berat nie.. kena tanya doktor pakar nie..
laila : memain la ko nie.. bebetul la..
majnun : ok².. first, kompem la selaput dara dia dah takde.. then…
laila : bukan tu la!! aku maksudkan luaran…
majnun : oo.. err… buntut dia jatuh.. badan dia naik sket.. jerawat tumbuh.. err.. aku tak tau la.. tak penah aku wat research pasal nie..
laila : ok².. kalau hilang teruna? apa tandanya?
majnun : er… lagilah aku tak tau.. tak penah terfikir pon mende nie..
laila : ha… tu lah dia.. itulah lelaki.. nak carik bini yang ada dara jer.. tapi diri sendiri tak tau ada teruna ke tak.. tak penah pon terfikir nak jaga.. tak macam kitorang pompuan nie.. kena la jaga elok² untuk malam pertama.. kalau laki dapat tau takde dara, mula la nak cerai ape lah..
majnun : er.. leq ar.. marah² lak nie nape? bulan dah datang ke?
laila : tak la.. ko bayangkan la.. kitorang sungguh² la jaga dara kitorang.. sebab kitorang tau lelaki mesti tau punya kalau pompuan tu takde dara.. tapi kalau lelaki dah takde teruna? ada kitorang tau?
majnun : maksud ko lelaki boleh senang² berpoye² sedangkan yang pompuan tak boleh? macam tak adil la ye ko rasa?
laila : betul la tu! kalau la aku kawin nanti aku jaga dara aku.. yang lelaki pulak konon²nya masih teruna.. padahal sebelum kawin ngan aku bukan main setan lagi perangai dia.. macam mana tu? tak adil la beb!
majnun : aku masih teruna.. haha..
laila : memain la ko.. aku serius nie..
majnun : yela².. aku bab² adil tak adil nie mane la aku tau… ko gi la mana² firma guaman n tanya la.. aku tak tau.. susah nak citer la..
...................................................................................................................................................................











soalan2 yg panas:


“Sekarang hubungan kami renggang. Bagaimana saya hendak menerimanya lagi apabila dia kehilangan dara kepada lelaki yang bukan suaminya."

“Saya juga risau kejadian itu mengubah keadaan alat sulitnya, dan bimbang apabila mengadakan hubungan seks, saya tidak mendapat apa yang diharapkan,” kata jejaka itu.


Nasihat saya kepada lelaki dan juga wanita ialah, jika boleh, kisah lampau dibiarkan berlalu kerana bimbang menjadi igauan kepada pasangan dan hubungan anda berakhir dengan episod sedih.
Namun, bagi kes di atas, kebenaran sudah diceritakan. Bagi lelaki, anda harus melihat keikhlasan pasangan anda manakala perkara lampau tidak perlu diperbesarkan kerana saya pasti ia berlaku bukan di atas kerelaan.

Yang pasti, bukan hanya sekali ternoda, alat kelamin wanita bakal menjadi sama seperti mereka yang melahirkan anak. Malah, jika wanita itu tidak ikhlas, banyak cara untuk dia menyembunyikan perkara yang berlaku.
Perlu diingatkan juga, pada zaman serba canggih dan moden sekarang, dengan wanita turut ada di alam pekerjaan yang lasak, selaput dara mungkin pecah atas banyak sebab dan bukan hanya kerana aktiviti seksual.

Aktiviti bersukan seperti berbasikal adalah contoh. Onani juga boleh menyebabkan selaput berkenaan terkoyak, walaupun tanpa melakukan seks penetratif.

Sehubungan itu, nasihat saya ialah jangan terlalu memikirkan mengenai dara bakal isteri. Yang penting ialah mendapat isteri beriman dan mampu membahagiakan anda dalam hidup penuh kejujuran.....


21 comments:

  1. sukan berkuda pon boleh buat selaput terkoyak jgk kan..

    skg ni wanita ramai yg lasak...

    ReplyDelete
  2. tanda2 laki tu dah tak teruna, tgk skill dia pada malam pertama...kalau terror, konfem dia penah nakal2 sebelum kawin dlu takpum rajin tengok porn... weeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

    ReplyDelete
  3. omaigod
    gmbr tu menakutkan!
    knp besa sgt! T________T

    ReplyDelete
  4. kali pertama aku bukak blog selain drp blog wajib tgk aku..hahaha..tajuk entry kau best..gmbr pun buat aku sgt teruja utk membaca smpai abis.haha

    aku stuju, kl lelaki xteruna lg, jgn la terlalu mengharapkan @ mendambakan isteri yg dara.Allah da janji, wanita yg baik utk laki yg baik dan laki yg baik utk wanita yg baik

    ReplyDelete
  5. susah gak tu..tp skrg dah canggih..dah ader ubat kmbali dara..camner tu..kikiki

    ReplyDelete
  6. perempuan yg baik utk lelaki yg baik.











    kan?

    ReplyDelete
  7. kannnnnnnnnnn.



    itulah dunia skng. materialistik berleluasa. tapi habukkkk pom tarak.

    ReplyDelete
  8. sokong2... xyah r nk taw kite ade dara ke x..haha...tgok diorg dulu cmne,,

    ReplyDelete
  9. it is hard to find a very very good man now :|

    and vice versa :')

    ReplyDelete
  10. hurm...no komen..saya bawah umur..fuh! terbaca entri nie secara tidak sengaja... hehe..

    p/s: jom ke blog amir..

    Fasha tinggalkan amir..huhu

    ReplyDelete
  11. dara..?

    bagi Aku takde masalah kalau awek tu dah takde dara.

    dah suka sama suka, on je la.

    janji die suka kat Aku sorang je & dah takde nak menggatal ngan orang lain.

    Peace No War..!

    ReplyDelete
  12. salam..
    enri menarik dari seorang anak dara..
    pada saya dara bukan perkara mustahak sangat seandainya beliau berubah dan bertaubat..

    ReplyDelete
  13. sy pn pnh gak post entry sai dara n teruna ni..same je lebih kurang..mcm xadil ek..even sy laki pn ase mcm xadil je lak..

    hmm pape pn biarla cmne pn..kite jaga je la ape yg kite ade..simpan smpai dah smpi waktu yg sesuai nti..
    nway..nice blog ek..

    ReplyDelete
  14. err..saye masih dara.hee.saye setuju dengan aktionkamen!

    ReplyDelete
  15. dara boleh hilang dgn pelbagai cara...bersukan pun boleh. jgn menghukum seorg wanita sbb dia dh xder dara..

    ReplyDelete
  16. hey sys..thanx jengah my blog..sedih plak baca pasal air mata malam pertama tu..

    ReplyDelete
  17. klu dah sayangm terima je seadanya

    ReplyDelete
  18. salam,

    hmmmmmmmmmm
    zaman la ni mmg dara tidak penting ke? lelaki makin open ke?
    atau mmg dah tiada pilihan?
    sebab?

    hanya gadis yg dah konferm tiada dara tahu,
    lelaki yg pernah berzina juga tahu sendiri...

    bagi yang masih suci? tak kira lelaki dan perempuan, mungkin mereka masih lagi pentingkan dara, bermakna pentingkan agama. kecuali benda tak sengaja yg tak boleh dielakkan...

    ReplyDelete
  19. benda ni susah nak cakap.
    tapi once dah suka dan ikhlas, takde masalahpun dengan dara/teruna ini.

    yang lepas, kira lepas la kan.
    =)

    ReplyDelete
  20. owh lelaki sekarng xperlu risau..pompuan baek tuk lelaki bek..kalu die sendiri yang jahat..nape nk risu kn pompuan tu dara ke x..
    kdang2 people make mistakes..tp kalu dah insaf..xperlu risau psl dara ke x..
    insyallah..dpt pompuan yng beriman..bahagiaa ke akhir hayat

    ReplyDelete
  21. seronok jugak baca perbualan laila dan majnun tu.. tapi macam pernah baca jer... kat mana ek? =)

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers