Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Saturday, July 17, 2010

Jika isteri menangis dihadapanmu, "Hargailah ia sebelum terlewat."


Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu...

Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya 



Wahai suami2,
jika seorang isteri pernah menangis karenamu,
tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat
kau terperuk terlalu dalam .

Wahai suami2,
jika seorang isteri menangis keranamu,
tolong jangan menyia-nyiakannya...
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu...
Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT 
yang dirasakannya keranamu ? 



Apakah keistimewaan perempuan ini?
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat.. 
TUTUR 
katanya merupakan KEBENARAN...
SENYUMANnya 
adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya... 
PELUKAN & CIUMANnya 
bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya...

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU, MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya... 
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN... 
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN 
air matanya bisa membawa PERDAMAIAN. 

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal.
Bahawa "Betapa BERHARGAnya dia". 




14 comments:

  1. sedeh pulop aku bace.. mu ni jiwang sokmo..

    ReplyDelete
  2. wahai lelaki..hargai lah wanita..
    jgn ego jee...
    mmg la wanita senang nangis, nangis tanda cinta & kasih..

    ReplyDelete
  3. Ya batul tu.. Umpama nak memetik lampu mesti tau dimana suisnya. Begitulah kalau nak melembutkan perempuan, mestilah tau menghargai dirinya....

    ReplyDelete
  4. lu posing menawan..sekian.

    ReplyDelete
  5. si isteri ialah tulang belakang kepada si suami..hargaila si isteri..:)

    ReplyDelete
  6. sy tak kawen lagi , waka waka .

    ReplyDelete
  7. semoga bakal suami kita semua baca entri ni
    heeeeeeeeee~

    ReplyDelete
  8. aiz jage awek elok elok ^__^





    Aiz latest entry
    Aiz return.. haha.. memang takleh blah

    ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

    ReplyDelete
  9. salam... hehehe.. kalau isteri menangis sebab nak suruh beli kereta baru mcmana pula? hehehehehehe...

    ReplyDelete
  10. so sweet..tapi laki ego..uhuk.ada ke laki cmtu lagi

    ReplyDelete
  11. sgt best.. minta izin copy boleh dop? hehe

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers