Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Saturday, May 14, 2011

Mane lebih penting???


Assalamualaikum semua....

kalau ade mak pak

utamakan mak pak dulu
antara kawan dengan kekasih
aku ingat ko kene utamakan kekasih dulu
terutama kalau kekasih ko tu adelah Allah s.w.t.btl x...::)

berbalik pade tajuk :
kalau nak ikut kan debat mmg semua nak menang..smpai esok pon x habes... tp bg aku 2 2 penting tapi kena laa pandai menjaga hati dan perasaan masing2.. dan pandai utk membahagikan masa untuk bersama.. baik kwn atau kekasih kena laa paham.. x perlu kata "kwn lebih penting" ataupon "kekasih lebih penting".. ape yg penting kwn mestilah ada ketika kita senang mahupon susah.. dan kekasih perlu memberikan kasih syg dan bersedia menghadapi ape saja....


Tapi atas situasi...kalau dalam kes sama-sama ajak keluar, baik ko folo pakwe..duit pun save..

kalau ko folow membe,silap-silap ko lak kene banje dia..hahahaaha(Gelak jahat!)
kalau dalam kes ko masih belajar,dua-dua ajak setadi kat libry,ko folo wyang mana samer kos dengan ko..
kang folow silap orang..ko jugak yang weng masa exam nanti..

kalau dua-dua merajuk,kredit ko lak ade 2posen..better ko pujuk pakwe ko..
member ko merajuk 2 3 hari je..bila kat opis nanti dia nak pinjam liquid paper ko,dia mau xmau kene berbaik dengan ko balik..dah hilang merajuk..senang je..huhu..sebab kalo kawan ko tu benar2 kawan sejati la kan..ko buat la ape pun,marah dia jap je..


So bagi aku kawan lebih penting dari kekasih sebab sebelum kita kenal kekasih kawan yg plg byk babak dia dalam layar kehidupan kita,bagi yg tak reti kwan tuh len cita la cik adik ooiii,tapi aku pelik mengapa ada lelaki or wanita yang terhegeh-hegeh nak ada kekasih padahal sebelum tuh dah penah clash patuh mula moody,tension dan tak kurang ada bunuh-membunuh sampai terbunuh diri ,rata-rata aku tgk org yang bercinta mesti bermasalah jeerrrr(konon dalam percintaan biase la ada asam garam) tp nak Ikutkan Islam percintaan yang disisi syarak hanyalah Perkahwinan,yg dok berkepit terkepit-kepit tuh buat dosa jeee...




Bagi member yang bukan Islam diluar sana jgn salah faham!! Islam tak halang manusia bercinta berkasih tapi Islam ada melandaskan hukum-hakam...demi kebaikkan manusia sejagat juga....klau tak paham tanya ja guru agama islam tau member muslim yg ok..or just Komen aku..insyallah aku tlg jwbkan...



Bukan la aku nak kata hampa tak bleh bercinta(gila apa nak lawan fitrah manusia) cuma bila bercinta jgn la lupa member dan ingat2 la kita tuh org Islam i repeat org Islam. PANTANG aku bila org bercinta then bermasalah dok tunjuk masalah tuh sgt2 depan member ku rasa mcm nak Lempang jeee.....so pikir2kan lah..adakah anda selalu menyakiti hati mmber bila bercinta?????secara sedar,separa sedar,atau tak sedar....
 
 
nota kaki :: nape perlu pilih...
                 biarkan aje kawan dan kekasih itu berada dlm hidup kite...
                 kan seronok ade 2 insan penting dlm hidup selain family kite....:)

7 comments:

  1. AYUNI,
    bagi orang yang berkasih, tentulah ingin pasangan menerima diri seadanya, termasuk kawan-kawan pasangan.

    Kalu salah seorang menjadi masalah, itu tandanya hubungan belum matang dan perlu diperbaiki.

    tanpa orang dikeliling, cemana kita nak belajar lebih lagi tentang kehidupan?

    ReplyDelete
  2. sokong entry ni...
    our world will be great if there has friend and lover.. yesss! hehehe

    ReplyDelete
  3. salam..
    alahai...
    kesiannya sapa jadi
    pak we ye..asyik kena ketuk je..
    kalau tak de jodoh..tak rasa
    bersalah ke makan duit dia..
    apa salah mak we nasihatkan dia..
    duit tu simpan untuk kawin nanti
    sebab bila nak kawin lelaki juga
    nak kena hantar belanja kan..?
    ermmm..bila makan baik dengan
    kawan atau pak we baik bayar
    asing-asing..bukan ada komitmen
    lagi pun..mak ayah lagi utama
    kesian mak ayah pak we kita..
    entah susah di kampung..anak lelaki
    asyik belanja wak we makan sedap je
    kan..?he he...wassalam
    :)

    ReplyDelete
  4. semua di sekeliling kita tu penting dlm hidup kita..walaupon kadang2 menyakitkan kita..

    ReplyDelete
  5. sy pon sokong... XD
    kwn2 yg mncorak idop kite...

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers