Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Tuesday, January 26, 2010

DoA keKasih...


Terharu bile baca d0a nie...

Sem0ga inSan ini Diberkati Hidupnyer Dan Dimurahkan Rezeki...
Bismillah (al rahman al rahim)
Ya allah, tuhan yang lebih mengetahui sesuatu,
Kau kembalikan lah semula nur ayunni dalam hidupku,
Kau restuilah hubungan kami berdua, dekatkanlah jodoh kami, temui kan lah kami semula,
Jangan kau pisahkan kami, bukakan lah pintu hati kami untuk kami saling menyayangi dan lebih memahami, kau limpahilah nur hidayah mu kepada kami ya allah.
Sesungguh nya dia amat bermakna sekali dalam hidupku, sesungguh nya dia lah terletaknya segala impian dalam hidupku, sesungguhnya tiada yang lain ku sayang dan cinta selain dia. Engkau bukakan lah pintu hatinya untuk memahami akan segala isi hati ku terhadapnya. Engkau lembutkan lah hati kerasnya. Engkau buka kan lah pintu hatinya untuk menyayangiku, mengasihiku dan menyintaiku seperti mana aku sayang, kasih dan cinta padanya. Engkau berikanlah kami kekuatan dalam mengharungi apa jua rintangan dan ujian dari mu. Sesungguhnya aku redha dan menerima kehadirannya dalam hidup aku seadanya dan aku juga lebih bersyukur kepada setiap nikmat yang telah kau kurnia kan kepada ku. Kau rahmatilah perasaan kasih sayang kami berdua. Berikan lah ruang kepada kami untuk rujuk dan bersama semula. Berikanlah ruang kepada keluarga kami berdua untuk menjalinkan hubungan persaudaraan bersama. Engkau tunaikan lah segala apa yang kupinta. Jadikanlah cita-cita ku untuk menjadi seorang jurutera menjadi kenyataan. Engkau kurniakan lah kami semua penolongmu agar membimbing kami untuk terus berada di jalan mu yang benar. Kurniakan lah kepada ku lidah yang fasih lagi lancar untuk melafazkan akad nikah semasa menerima dia sebagai isteri ku dan teman hidupku selamanya. Sesungguhnya walaupun apa jua kelakuannya pada ku, dia tetap segala galanya bagi aku dan dirinya amat bermakna dalam hidupku. Amin ya rabbal alamin.


23 comments:

  1. waa.,
    sunggguh terharu.,
    kalo cikti,,xcari org lain dah,.,

    ReplyDelete
  2. cik ti: ntah lar cik tie,dalam dilema skrg nie...

    ReplyDelete
  3. doaku buat kekasih
    khaty dan ramli sarip
    isk isk isk isk

    ReplyDelete
  4. ape lagi, suruh la cik abang 2 cepat2 masuk meminang.. aha!~ :)

    psst: Miliki buku2 ilmiaah karangan ikon2 terkenal seperti Dr. Fadzilah Kamsah, Ustaz Ismail Kamus, Ustazah Siti Norbahyah, Dr. Irfan Khairi dan lain2 lagi di http://www.stormreaders.net/zulfadhli sekarang!

    ReplyDelete
  5. amin!!

    heeeeee

    tq singgah blog biru

    ReplyDelete
  6. dik,buat perenggan..senang skit nak baca...hihiih..

    ReplyDelete
  7. tq eyriqazz...
    miss loly: rahsia..

    ReplyDelete
  8. tapi apakata kalo tukar kpd doa untuk suami..
    sweet jugak..kekekekek

    p/s : ayunni...dpt tak tajuk lagu aritu..
    lagu tu tajuk baik2 sayang~waliband

    ReplyDelete
  9. memang terharu especially tentang sayang menyanyangi antara satu sama lain... yalah kalau tiada yangs ayang pada kita tak guna juga kan...

    Siapa Nak Promo Blog???

    Bosan, Nak Buat Apa???

    Seronok kan Tak ada Hutang???

    ReplyDelete
  10. saya pun nak tolong aminkan...Aminnn

    ReplyDelete
  11. Ini saya punya..nur hidayah..kita sama senasib..SAYANGKU NURHIDAYAH,SEINDAH NAMAMU,BEERTI SUNGGUH BERMAKNA,"PETUNJUK"KEPADAKU,SI​NAR HARAPANKU,DOAKU-SEMOGA ALLAH SWT SATUKAN KITA INSYAALLAH-AHMAD HAFIZUDDIN-&-NURHIDAYAH-
    maafkanku..cuma nukilan ini dapatku ilhamkan dalam keadaan penuh kekurangan..

    ReplyDelete
  12. A'kum ayunni..da fb x?nk add..nk mntk pndpt sket..personal

    ReplyDelete
  13. Btuah nye ada org syg...huhu kt nie xde pon org nk...huhu T_T BERSYUKUR......

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers