Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Friday, April 15, 2011

Penampilan Diri..


Salam semua...entri kali nie nak cerite pasal kerja aku...aku nie kerjanye lasak..sampai pakaian pun ntah ape2..
ari2 terpakse terkejar sane..terkejar cni...so penampilan tue xla aku jage sangat...

kalau aku... aku sebenarnya tak kisah sangat pasal penampilan... pasal yg penting ilmu yg korang ada... dan setinggi mana keyakinan kau.... penampilan bagus... esp kalau kau nak minta keje yg perlu sentiasa berhubung dgn org lain. selain tuh.. cara kau cakap jugak penting.. kena tunjuk kau yakin....
 

but.. from the bottom of my heart... just be urself..... kemas bukannya kena pakai kemeja, tai dan seluar slack... bygkan sorang yg pakai kemeja merah menyala, pakai seluar warna kuning dahn tie warna hijau, stokin belang2 dan kasut warna coklat.... kemas ker? menarik ke penampilan dia.... 
bandingkan pulak dgn sorang yg lain... yg pakai simple jer.... t shirt berkolar putih dan jeans biru.... dengan kasut warne hitam... lagi menarik kan? so korang boleh bayangkan sendiri......




nie la rupe aku mase g keje..nampak cam budk2 je kan...haha..



p/s : Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya.( Hamka).

17 comments:

  1. bnerpakaian pi kerja nie kene sesuai dgn organisasi kan

    ReplyDelete
  2. tomeyyy...!!! xyah la nak makeup2 beria pun g keje..hihi :P

    meh sini: Tanda - tanda Hari Kiamat!!

    ReplyDelete
  3. setuju!sama laa sy pon..g keje free je..xyah nk makeup2 buang duit..hehehe

    ReplyDelete
  4. 1st impression tu penting.. but yup.. jadi diri sendiri adalah yang paling baik...:)

    ReplyDelete
  5. idak ler mike kater simple bebenor, dah ok ler tuh. padan oghang ngan pakaiannyer..... kalo dah cun tuh memang cun hahahahahah

    ReplyDelete
  6. kita di kurniakan oleh ALLAH dgn wajah yg sediaada... jd jgn lah kita mengubahnya...... kalo x makeup pun dah cantik keran kita selalu memelihara wajah dengan air sembahyang...

    ReplyDelete
  7. salam...

    muka yg sangat manis..dan sejuk je mata yg memandang..

    ReplyDelete
  8. boleh geng ni..geng pinky gurls..hehe

    ReplyDelete
  9. salam..
    semoga sihat selalu empunya blog..yang nyata anda adalah anda..dan itu yang menjadi tarikannya..tidak perlu berpura2..

    ReplyDelete
  10. Salam...

    muka sungguh sweet...sesuai penampilan untuk wanita muslim g keja :)

    ReplyDelete
  11. Salam.jalan2 singgah sini..nice blog :)
    Jom tengok sakura dekat blog saya^^
    http://frommetoyou85.blogspot.com/
    Sudi2 jenguk ye (^____^)

    ReplyDelete
  12. Simple sudah g keje. Asalkan sejuk mata memandang. Cute BTW.;)

    ReplyDelete
  13. hehe..comel la. xpe, nampak cam budak². leh org say awet muda..hiksss vanggaaa wooo..hehe :D

    ReplyDelete
  14. setuju2 namun ada tapi~ tapi penampilan pun penting gak~ penampilan akan terserlah jika kita ada keyakinan diri yang tinggi ;p~ mekap + pakaian itu hanyalah aksesori pelengkap gaya~ ahaks~

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers