Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Saturday, August 13, 2011

sebagai perempuan!




kawan aku ade masalah nga boy die..n aku nie dijadikan tempat meluahkan perasaan..aku pun sebenarnya xpndai nak nasihatkan orang...buat ta,tabahkan ye..jangan pikir banyak2 sangat..biase la lelaki nie ego ckit..


sebagai perempuan..aku percaya bahawa kalau lelaki sayang kite dan perlukan kite dia akan cuba utk terima kite seadaanya dan cube utk bahagiakan kite..buat apa dikenang pd org yang xreti nk menghargai kite....betul kan..


gambar lame bersame kawan2 mase study dulu.
 nota kaki :: Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman...




8 comments:

  1. semalam saya ada dengar ceramah seorang ustaz indon.. dalam ceramahnya tu dia sempat nasihatkan buat semua kaum lelaki...

    begini bunyi nya:--->

    "wahai kaum Adam, jangan lah kamu permainkan perasaan seorang wanita. kelak kamu bukan sahaja menyakiti hatinya, malah kamu juga telah mengecewakan seluruh anggota keluarganya. Cuma bayangkan jika adik beradik atau anak perempuan diperlakukan sebegitu rupa, apa perasaan kamu? hati wanita itu suci, penuh dengan kesetiaan dan kasih sayang, jadi jangan cuba ambil kesempatan atau mempermain2kan hati lembut itu".

    ReplyDelete
  2. betul la tu...dulu pun Adam yang mintak ade teman. Allah pun bagi la Hawa untuk jadi teman Adam...kena la hargai...Kalau Adam tak minta macam tu, mungkin Hawa takkan ada..Kalau Allah tetapkan dunia ni cume lelaki jer...hilang la serinyer...bile dah ade penyeri untuk temankan kaum Adam,kenalah hargainye sebagai tanda bersyukur kepada Allah. Betul tak?

    ReplyDelete
  3. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik...

    Dan pada pendapat Kak Azie pula, lebih baik kita pilih orang yang sayangkan kita melebihi dari kita sayangkan dia...


    Ramadhan: Ucapan dan Kad Raya...

    ReplyDelete
  4. Selamat pagi.. Jalan2 mencari rezeki di bulan ramadhan ini.. Jemput ke blog saya.. Semoga anda dimurahkan rezeki!!

    ReplyDelete
  5. cantiknyer owner belog ni . terpegun einaz mula2 tgk . hee

    ReplyDelete
  6. so berbaik baikla kita semua,..kan

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers