Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Wednesday, September 28, 2011

rumah sewamu oh rumahku jua..


Semua orang mengimpikan sebuah rumah sendiri termasuk diri aku ni.. bohong aku katakan kalau korang tak ingin memiliki rumah sendiri.. sampai bila nak menyewa?

Tapi kekadang keinginan untuk memiliki rumah sendiri bukan semudah membuka kulit kacang .. betul tak?
Sebelum nak membeli rumah banyak perkara yang perlu difikirkan termasuk wang pendahuluan, kemampuan membayar bayaran bulanan rumah tersebut, lokasi yang dipilih dan macam-macam lagi.

setelah perbincangan dengan En.Tunang..kami sepakat menyewa dulu rumah semntara kami dapat rumah sendiri lepas majlis kami nanti..

alhamdulillah...setelah puas aku cari dalam mudah,tanye kat kawan-kawan,akhirnye bos aku menawarkan rumahnya untuk disewa...harga berpatutan la nak dibandingkan dengan rumah-rumah yang lain...

nanti terpaksa la hidup berdikari..ye dak..terasa diri tiba2 tua je..umor baru je setahun jagung...nak masak pun xpndai nie..mcmne nie En.Tunang??snggup ke hidup bersame??..haha..

jamuan uitm..makan xigt dunia..haha


5 comments:

  1. Jika dah sampai level bertunangan, tentulah sebahagian besar jiwa raga sudah bersedia..

    Bila sudah berkahwin, tentu tidak panik lagi. Bertunangan itu utk lebih memahami dan mengenali.

    Moga jodoh dimakbulkan. Nanti pelan-pelan bleh cari rumah sendiri yang lebih selesa.

    ReplyDelete
  2. dah mahu mendirikan rumah tangga
    level seterusnya dlm kehidupan

    ReplyDelete
  3. http://wanwidget.com
    beli rumah sendiri terasa kepuasan yg berbeza berbanding rumah sewa

    ReplyDelete
  4. wah..makan2x...apepun, semOga bahagia...usia mematangkan diri...^___^

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers