Followers

Doa

“ Tuhanku, utuslah seorang suami yang soleh untuk melamarku, condongkanlah hatinya kepadaku berkat kebenaran Kalam-Mu yang qadim dan berkat UtusanMu yang mulia dengan keberkahan sejuta ucapan LAA HAWLA WALAA QUWWATA ILLAA BILLAAHIL 'ALIYYIL 'AZHIIM. Dan semoga Allah Melimpahkan Rahmat dan Salam kepada junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w., dan kepada segenap keluarga serta sahabatnya. Dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian Alam."

Tuesday, November 3, 2009

Bersyukur lar dengan WAJAH korang.....


salam...semalam aku de dapat email..terkejut gak tgk muke die...mungkin ini salah satu dugaan..dan mungkin de hikmah di sebalik pe yg berlaku...aku pn tak tahu knp muke die leh jadi cam nie...korang nk tgk??
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!












Hadis Aisyah r.a katanya:
Apabila Rasulullah s.a.w mendirikan sembahyang baginda berdiri hingga pecah-pecah telapak kakinya. Aisyah r.a berkata: Wahai Rasulullah! Mengapa engkau lakukan ini semua? Sedangkan Allah telah mengampunkan segala kesalahanmu samada yang telah lalu ataupun yang akan datang, baginda menjawab: Wahai Aisyah Tidak bolehkah aku ingin menjadi seorang hamba yang bersyukur!


bersyukur dengan segalanya2...

12 comments:

  1. btl2...ptt bersyukur ape yg ALLAH kurniakn pada kite..

    ReplyDelete
  2. takutnyer sampai cmtu die punye muka jadi kan..huhu syukur sgt2 sbb comel masih cmnih

    ReplyDelete
  3. salam...ukhwah.betul2..betull..


    bersyukur padaMu
    aku masih boleh melihat
    walau harus dengan kacamata

    bersyukur padaMu
    aku masih boleh hidup
    walau dengan segala penyakitdi badan

    bersyukur padaMu
    aku masih boleh makan
    kerena kulihat banyak orang kelaparan

    bersyukur padaMu
    aku masih mau solat
    walau waktunya sering terlewat

    bersyukur padaMu
    aku masih berada dijalan ini
    walau banyak temanku telah lupa diri

    bersyukur padaMu
    aku masih punya rambut
    walau banyak yang berwarna putih

    bersyukur padamu
    aku masih boleh berjalan
    kerana kulihat ada yang pakai kerusi roda

    bersyukur padaMu
    orang tuaku masih mampu membiayaiku
    kerana kulihat banyak orang mengemis

    bersyukur padaMu
    untuk semuanya
    yang tak bisa kutuliskan
    kerana Kau memberi sangat banyak
    tak terhitung
    walau aku masih banyak berbuat dosa

    p/s: anaklaut..

    ReplyDelete
  4. takut nyer...
    =(
    thanks for peringatan.

    ReplyDelete
  5. siannye...
    alhamdulillah..dikurniakan muke y ensem..hehe

    ReplyDelete
  6. ntah...takade ape nak di cakapkan sbb selalu sgt tgk mcm ni kat hospital...kalu orang lain mesti takut tengok...

    lagipun...aku pernah tgk jauh lagi teruk dari ni...

    papehal, bersyukur la ape yang ade...baik yang sempurna atau sebaliknya

    ReplyDelete
  7. tak sangka pulak leh jumpe ayuni kat sni..hahaha...lawak nye....

    ReplyDelete
  8. tp muke die style doooo.....
    limited gile...
    hihiiiii..

    ReplyDelete

conteng lar ckit....

Wajib Ingat Tentang Kita!!

Daisypath Anniversary tickers